Tuesday 24 April 2012

Program Penghayatan 1Malaysia; Komuniti 1Malaysia Batu Rakit Meriah

20 dan 21 April 2012 yang lepas telah berlangsungnya Program Sepakat Komuniti 1Malaysia yang diadakan di Pantai Rekriasi Batu Rakit dimana pelbagai program dan aturcara di adakan bagi menarik pengunjung untuk hadir. Program yang diadakan pada 20 April adalah Forum Rakyat yang membincangkan mengenai "Transformasi Ummah: Kearah Melakar Kejayaan" bertempat di perkarangan Balai Polis Batu Rakit. Antara Panel yang terlibat adalah Ust Kamarudin bin Omar, Pegawai Khas Pej. Menteri Besar Terengganu dan Ust Abdul Halim bin Awang Bekas Timbalan Mufti Terenggan serta Moderator untuk forum adalah Ust Haji Mohd Ariffin bin Jusoh Pegawai Hal Ehwal Agama Daerah Kuala Terengganu.


Pada 21 April pelbagai aturcara telah berlangsung antaranya Senamrobik, Pertandingan Mewarna bagi kanak-kanak, Pameran, Touch-point Rakyat, Pertandingan Memancing, Tarik Tali, Bola Sepak Pantai, cabutan bertuah dan lain-lain.
 
 

Dari Petikan Sinar Harian: Komuniti 1Malaysia (K1M) akan di tambah dari masa ke masa bagi mencapai sasaran kerajaan yang mahukan 2000 buah komuniti di daftarkan di negara ini. Pegawai Penerangan Daerah Kuala Terengganu En Sapian berkata di Terengganu mempunyai 85 buah K1M dan 24 daripadanya  adalah dari Daerah Kuala Terengganu. Hadir bersama Semasa program ini berjalan Pengerusi Jawatakuasa Agama dan Penerangan Negeri merangkap ADUN Batu Rakit YB Ust. Hj. Khazan bin Che Mat, Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Pn. Azizah Awang Agensi kerajaan dan penduduk sekitar. terdapat pelbagai aktiviti menarik yang dianjurkan bagi menarik penduduk untuk memahami konsep Gagasan 1Malaysia.

No comments:

Post a Comment